woensdag 5 februari 2014

Bloemenkransen / Flower wreaths

Het zou vandaag een regenachtige dag worden, dus tijd om te frutselen. Achteraf is het toch een redelijk zonnige dag geworden maar deze papieren bloemenkransen doen me ook aan het voorjaar denken. Mijn oude collega Ans die af en toe met haar vriendin Marian komt knutselen wil graag een bloemenkrans maken. Daarom heb ik vast wat ideeën uitgewerkt in 2 kransen. Het eerste probleem was een goede, platte achtergrond voor de krans. Ik heb een kartonnen doos gebruikt en met een bord en een kleiner schaaltje een ronde kransvorm getekend en uitgeknipt. Deze heb ik vervolgens omwikkeld met groen raffia zodat een mooie achtergrond ontstaat. Eerst een lint aan de krans maken, dan de bloemen gemaakt en opgeplakt. Het papier dat ik heb gebruikt is Sweet Threads van Basic Grey met mooie groene, roze en paarse tinten.

Today was supposed to be a rainy day, so time for some crafting. In the end it turned out to be quite sunny but these paper flower wreaths make me think of spring. My old collegue Ans, who occasionally comes for some crafting with her friend Marian wants to make a flower wreath. Therefore i worked out some ideas in 2 wreaths. The first problem was to make a good, flat background for the wreath. I used a cardbord box and with a plate and saucer drew a round base and cut it out. After that i covered it with green raffia for a nice background. Then attach a ribbon, cut the flowers and glue them to the background. The paper i used is Sweet Threads by Basic Grey with nice green, pink and purple colors.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten